وارد شوید ثبت نام

معرفی انواع سبک و استایل بانوان

بازدید: 3,696 بازدید
معرفی انواع سبک و استایل بانوان

معرفی انواع سبک و استایل بانوان

سبک پوشش مجموعه‌ای از شخصیت، طرز فکر، احساسات، قدرت کنترل و اعتماد به نفس هر فرد است و سبک لباس پوشیدن می‌تواند یک جلوه کلی از این حالات را برای عموم به نمایش بگذارد. استایل یا سبک لباس پوشیدن باید طوری باشد که خود واقعی فرد را نشان دهد. در واقع می‌توان این چنین گفت که استایل بخش مهمی از زندگی است چرا که هر فرد توسط سبک لباس پوشیدن خود معرفی می‌شود و این تنها منحصر به دنیای مد نیست.

استایل به معنای سبکی مشخص از موزیک، فیلم، دکوراسیون و حتی نوع زندگی نیز می‌باشد. به منظور شناخت استایل‌ها و سبک لباس پوشیدن، در ادامهٔ این مطلب، مجموعه بژیو به معرفی انواع مختلف استایل‌های رایج از نظر سادگی، از بعد زمانی و با توجه به کاربرد آن ها پرداخته است. شاید این مطلب کمی طولانی باشد ولی از مطالب مفیدی است که هر خانمی باید آن را بداند پس تا انتها با بژیو همراه باشید.

معرفی انواع سبک و استایل بانوان

معرفی انواع سبک و استایل بانوان

انواع استایل از نظر سادگی

  • استایل مینیمال (Minimal)
  • استایل ماکسیمال (Maximal)
  • استایل ویمسیکال (Whimsical)

انواع استایل از نظر زمانی

  • استایل مدرن (Modern)
  • استایل ترندی یا مد روز (Trendy)
  • استایل کلاسیک یا معمول (Classic)
  • استایل وینتیج یا عجیب (Vintage)
  • استایل رترو یا بازسازی (Retro)

انواع استایل از نظر کاربرد

  • استایل کژوال (Casual)
  • استایل خیابانی (Street)
  • استایل کالج (Preppy)
  • استایل فرمال یا رسمی (Formal)
  • استایل اسپرت یا ورزشی (Sport)
  • استایل آرتیستیک یا هنری (Artistic)
  • استایل اگزوتیک یا عجیب (Exotic)
  • استایل تام بوی یا پسرانه (Tomboy)
  • استایل الگانت (Elegant)
  • استایل کاری (Business)
  • استایل پر جنب‌و‌جوش (Vibran)

1. استایل مینیمال (minimal)

در معرف استایل مینیمال اولین و مهم‌ترین نکته سادگی است. انتخاب رنگ کم و پوشیدن کمترین لباس و اجتناب از تجملات برای استایل مینیمال تعریف شده‌اند. رنگ‌های خنثی، پالت رنگ سفید و مشکی و خاکستری و نود یا کرم از محبوب‌ترین رنگ‌های استایل مینیمال است. در این استایل استفاده از اکسسوری و جواهرات مکمل محدود است و باید کاملاً ظریف و ساده باشد تا جلوه بهتری داشته باشد.

استایل مینیمال (minimal) در بانوان

2. استایل ماکسیمال (maximal)

یکی دیگر از استایل هایی که باید در معرفی انواع سبک و استایل بانوان به آن اشاره کرد، استایل ماکسیمال است. استایل ماکسیمال برخلاف مینیمال انتخاب لباس‌هایی با طرح‌های متفاوت و چند لایه و رنگ‌های گرم و پرحرارت است. همراه کردن اکسسوری‌های فانتزی جلوه ای ویژه و خاص به این استایل بخشیده است.

  • این سبک در دنیای مد و فشن بسیار پرطرفدار است.
  • در این سبک استایل از انواع لباس ها و اکسسوری ها به صورت حداکثری استفاده می شود.

3. استایل ویمسیکال (whimsical)

استایلی شاد با رنگ‌های متنوع که آمیخته با خیال‌بافی است. در این استایل می‌توان از چند اکسسوری با رنگ‌های شاد استفاده کرد. استایل ویمسیکال یک ترکیب از رنگ های مختلف، پترن ها و دیگر پارچه ها در چندین رنگ است. این سبک استایل معمولا در گران ترین برندها دیده می شود.

3. استایل ویمسیکال (whimsical)

4. استایل مدرن (Modern)

استایل مدرن، استایلی است که در آن سادگی با مقداری تفاوت و تمایز و خلاقیت دیده می‌شود. در استایل مدرن استفاده از آیتم‌های ساده پیراهن، شلوارها، دامن و غیره. با پالت رنگی محدود به شما کمک می‌کند همیشه خوش استایل به نظر برسید با توجه به اینکه هیچ‌وقت نیز از مُد نمی‌افتد و می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید.

استایل مدرن (Modern)

برای خرید انواع لباس های زنانه مناسب استایل های مختلف وارد صفحه لباس زنانه سایت بژیو شوید.

5. استایل ترندی (trendy)

استایل ترندی در واقع استایل مد روز است. ترندی­ ها افرادی مد گرا هستند که همیشه از آخرین تحولات مد اطلاع دارند و همواره به دنبال جدیدترین، بهترین و به اصطلاح ترندی ترین ها هستند. این افراد اخبار مد را روزانه دنبال می‌کنند و از خریدن و پوشیدن و استفاده از زیورآلات جدید و به روز لذت می‌برند. همچنین این افراد تردید و هراسی در تغییر ظاهر خود ندارند و از دیده شدن و استفاده از رنگ‌های شاد نمی‌هراسند.

استایل ترندی (trendy)

6. استایل کلاسیک (classic)

استایل کلاسیک یک انتخاب محافظه کارانه با آراستگی است که نشانه بارز آن شیک پوشی است. استایل کلاسیک نمایانگر ظاهری منحصر به فرد، شخصیتی محافظه کارانه در انتخاب لباس و طرز پوشش است. افراد با این استایل اعتماد به نفس و قدرت کنترل خود را به نمایش می‌گذارند. این استایل برای محیط‌ های اداری بسیار محبوب است.

استایل کلاسیک (classic)

 

7. استایل وینتیج (vintage)

استالی وینتج یکی دیگر از استایل های معرفی انواع سبک و استایل بانوان است. این استایل مناسب کسانی است که سبک‌های قدیمی را می‌پسندند و از سبک‌های گذشته مجدداً استفاده می‌کنند. در این استایل می‌توان لباس‌ها را از دوره‌های مختلف باهم ست کرد. بخشی از این سبک لباس به علت محدودیت های بعد از جنگ است تا مردم بتوانند لباس های قدیمی و دست دو را مجدد استفاده کنند.

استایل وینتیج(vintage)

8. استایل رترو، بازسازی (retro)

این استایل خالق آثاری است که ویژگی‌های گذشته را به صورت مدرن در بر دارد و این وجه تمایز رترو با استایل وینتیج می‌باشد. به طور کلی پالت رنگی مخصوص به این استایل شامل رنگ‌های پاستیلی و نئونی است که متناسب با فصل متغیر خواهد بود. مدل های مختلف استایل رترو، برای افرادی که تمایل دارند با توجه به سبک های گذشته و نوستالژی بپوشند، کاملا مناسب است.

استایل رترو

 

اگر علاقه مند به مطالعه انواع طراحی های دنیای مد هستید، این مطلب از ویکی پدیا را مطالعه نمایید.

انواع استایل‌ از نظر کاربرد

1. استایل کژوال (casual)

استایل کژوال را حتماً بارها شنیده‌اید، استایلی سبک و راحت در عین حال شیک و متناسب با موقعیت‌های مختلف است. در سبک کژوال این امکان برای شما فراهم است تا علاوه بر راحتی با مد روز نیز مطابقت داشته باشید و ظاهری آراسته داشته باشید.

استایل کژوال سبکی از پوشش است که نشان دهنده واقعیت هر انسانی است و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد. تیشرت، هودی، شلوار جین، ژاکت پایه و غیره. اصول استایل کژوال هستند که ست کردن آنها با کت‌های چرم یا جین یک استایل جذاب کژوالی را ایجاد می‌کند. در استایل کژوال باید به اصول ست کردن و همخوانی رنگ‌ها با هم دقت شود.

استایل کژوال (casual)

2. استایل خیابانی (Street)

استایلی است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که جوانان، بلاگرها، اینفلئونسرها و سلبریتی های حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و غیره که در رویدادهای مهم حضور پیدا می کنند از این سبک پوشش استفاده می کنند. امروزه با توجه به گسترش شبکه های مجازی، مدل های مختلف استایل خیابانی بیش تر از قبل رایج شده است.

استایل خیابانی(Street)

3. استایل کالج (college)

استایلی منحصر به دانش‌آموزان ثروتمند در کالج‌های غربی که به تدریج در بین افراد دیگر نیز رواج پیدا کرد. استایلی خاص و شیک از برندهای معروف و لباس‌های گران قیمت که ابتدا دانش آموزانی با این استایل به مدرسه می‌رفتند.

  • استایل کالج از جمله استایل های جدید است که برای اولین بار در آمریکا معرفی شده است.
  • به این نوع استایل، استایل پرپی نیز می گویند.
  • این سبک استایل اغلب رنگ لباس ها سرمه ای، سبز، کرم و مشکی است. استایل کالج (college)

4. استایل رسمی (Formal)

استایل رسمی مناسب استفاده در محل کار، مجالس و قرارهای رسمی است. در این استایل سعی بر این است که لباس‌ها و سایر آیتم‌ها در استایل ساده، شیک و با ابهت خاصی انتخاب شود. رنگ‌های مناسب قابل استفاده در این استایل آبی، مشکی، قهوه‌ای و بیشتر رنگ‌های تیره است.

استایل رسمی (Formal)

5. استایل ورزشی (sport)

استایل ورزشی یک استایل راحت، در عین حال جذاب است. آیتم‌های اصلی این استایل لگ های ورزشی، هودی‌ها و کتانی‌های راحت هستند. همچنین انتخاب کفش در استایل ورزشی اهمیت بالایی دارد.

6. استایل هنری (artisty)

در این استایل رنگ‌ها و طراح‌ها در کنار هم خالق اثری زیبا هستند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. لباس‌های دست‌دوز، اکسسوری‌های دست ساز، چاپ‌های دستی، لباس‌های بافته شده، دوخت سنتی و تزئینی همگی جزء جدایی‌ناپذیر این استایل است. این نوع استایل مناسب افراد متفکر و خلاق است. این سبک استایل همواره مورد علاقه نوجوانان و جوانانی است که برای نشان دادن خلاقیت و هنرمندی خود علاقه مند به پوشیدن این نوع استایل هستند.

استایل هنری در بانوان

7. استایل اگزوتیک (exotic)

یکی از ویژگی‌های استایل اگزوتیک، استفاده از هر چیز عجیب و ناآشنایی بدون هیچ محدودیتی است. در واقع در این استایل محور اصلی جذابیت در عین عجیب بودن است.

استایل اگزوتیک (exotic)

8. استایل تام بوی (tomboy)

استایل تام بوی، استایلی ویژهٔ دخترانی با خصوصیات و سبک پوشش پسرانه است. استایلی راحت بدون لباس‌های تنگ و رسمی برای افرادی که به لباس‌های گشاد و یا مردانه علاقه‌مند هستند.به عبارت دیگر سبک تام بوی در واقع به معنای پوشیدن لباس های راحت و تغییر با الهام از لباس های مردانه در لباس های زنانه است.

 

معرفی استایل تام بوی

9. استایل الگانت (elegant)

  • در بین استایل ها، هر چیزی که ساده باشد و جزئیات کمی داشته باشد، الگانت است. از سوی دیگر، هر چیزی که بیش از حد جسورانه و پر از جزئیات باشد، جزء سبک الگانت محسوب نمی‌شود. به عنوان مثال، شما به سختی می‌توانید رنگ‌های تند یا لباس‌های فانتزی را به سبک الگانت ببینید.
  • این سبک بسیار باکلاس، زنانه، مینیمالیستی و گاهی وینتیج است و به همین دلیل اقلام مد رایجی مانند لباس ماکسی، جواهرات مرواریدی و غیره را در بر می‌گیرد.
  • به طور سنتی لباس‌های بنددار شیک هستند. با این حال، لباس‌هایی با طرح‌های ساده و در عین حال ظریف، به دلیل تأثیر مینیمالیسم، بیشتر مورد پذیرش زنان و مردان امروزی قرار می‌گیرند.
  • استایل الگانت معمولاً مناسب مجالس و مهمانی‌هاست زیرا از اکسسوری‌های پر زرق و برق (جواهرات) بهره می‌برد. اما سبک کلاسیک می‌تواند ساده و بدون اکسسوری باشد.

استایل الگانت (elegant)

10. استایل کاری (Business Style)

استایل کاری در واقع پوشیدن مانتوهای مناسب محل کار، استفاده از کت‌های بلند و شلوارهای راسته مناسب با جایگاه اجتماعی و شأن شما است. استایل کاری، اقتدار خاصی را برای شما فراهم می‌آورد. نوع لباسی که شما در محیط کاری استفاده می کنید، بستگی به نوع شغل شما دارد. در واقع شما با توجه به نوع محیط کاری خود، برای نوع لباس و استایل خود تصمیم می گیرید.

استایل کاری (Business Style)

11. استایل پر جنب‌و‌جوش (Vibrant)

استایل ویبرانت یا همان پرجنب و جوش، شامل الگوهای خاص، گل‌دوزی‌ها و طرح‌های بزرگ و نامتقارن، رنگ‌های شاد، پاستیلی و چشم‌نواز است. هدف اصلی این سبک، نشان دادن جنب و جوش کودکانه در روحیات بزرگسالان است.

استایل پر جنب‌و‌جوش (Vibrant) در بانوان

 

سبک شما چیست چطور لباس می‌پوشید؟ دوست دارید به سمت کدام سبک از این سبک های معرفی شده در معرفی انواع سبک و استایل بانوان بروید؟

2.8/5 - (25 امتیاز)
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

13 پاسخ به “معرفی انواع سبک و استایل بانوان”

  1. شما یکی از رایج ترین استایل ها در مد رو به نام بوهو یا بوهمین از قلم انداختین

    1. سلام وقت بخیر. خیلی ممنون از توجه شما
      بله حق با شماست. حتما ایم سبک استایل اضافه خواد شد.
      تشکر از شما

    1. استایلی که پر برق و برق و سلطنتی و گرون قیمت باشه برای عروس اسمش چیه؟

      1. سلام وقت بخیر.. این سبک استایلی که مورد سوال شما است، به استایل الگانت نزدیک است.

  2. استایل گاث یا گوتیک و استاین ایمو رو جا گذاشتین
    ولی مطلب بسیار جالبی بود

    1. ممنون از نظر شما.. حتما در بروز رسانی اضافه خواهد شد.

  3. With havin so much written content do you ever run into any problems
    of plagorism or copyright infringement? My blog has a
    lot of completely unique content I’ve either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it
    is popping it up all over the internet without my permission.
    Do you know any ways to help protect against content from being
    stolen? I’d really appreciate it.

  4. استایل ایمو و تینیجری و دارک و دارک آکادمیا و گرانچ و آلترناتیو و گوتیک و پانک رو نگفتین..توضیحات کاملی هم راجب استایل هایی که گذاشتین نگفتین.مفید نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت